sobota, 7 września 2013

Diamond Mirage | kl | KWPN
















=Informacje podstawowe=
Imię: Diamond Mirage
Ojciec: *SS Kiyo'Kag  | Stepy Numenoru |
Matka: *Pialotta  | Stepy Numenoru |
Płeć: klacz
Rasa: KWPN
Maść: gniada
Data urodzenia: 20 marca 2005r.
Wzrost: 170 cm

=Predyspozycje=
-dresaż kl. C- GP
-hodowla

=Opis=

Ogólny: ”KWPN’ka jest piękna, ma śliczną odmianę na głowie, jedyną taką na świecie. Czasem gdy jest gorąco (taaa, te sześćdziesięciostopniowe włoskie upały…) wygląda na pastwisku jak falujący miraż na pustyni, niby ją widać, ale wydaje się, ze jej nie ma. Klacz kocha upały, wcale nie ma problemu z tym, ze wszystkim jest gorąco, Mira uwielbia ciepło, a wiec nienawidzi zimy. Gdyby musiała zamieszkać w Skandynawii chybaby się załamała nerwowo. No, bo klacz ma słabe nerwy, jest wiele rzeczy, które ją przerażają, nagła ciemność, suche liście, odkurzacze, wiatr stukający gałęziami drzew… A ona musi znosić te wszystkie okropieństwa! Straszliwie przerażają ją obcy, kiedy Sorgen pierwszy raz chciał ją wyprowadzićna padok przestraszyła się tak, że wyrwała mu uwiąz i rząc przeraźliwie pogonila chować się u Claudie, która stała kilka boksów dalej. Dzięki jej lękliwości wiemy jednak, że nie ucieknie poza bezpieczne i znane jej teeny, i że raczej nie pozwoli się nikomu porwać. Podczas pielęgnacji stara się pomagać, bo rozumie, że szybciej wtedy dostanie dropsa jabłkowego. Nie lubi Jonagoldów. Nie wiemy dlaczego, bo inne odmiany jabłek zwyczajnie ubóstwia, a tej nie chce nawet wziąć do pyska, zresztą jej przewód pokarmowy źle na nie reaguje, więc na boksie jest napis: NIE KARMIĆ JONAGOLDAMI! W boksie stoi spokojnie, nigdy się nie rzuca, ale jak stoi tam w lecie, to zadowolona nie jest. za to jak ktoś usiłuje ją wyciągnąć z cieplej stajni w zimie, to musi się nieźle namęczyć, bo zaprze się nogami i nie ruszy.” – PrimaVera
Historia: ”Historia klaczy zaczyna się dawno zanim w ogóle pojawił się pomysł wyhodowania jej. Byłam w znakomitej stajni sportowej Naranja, od niedawna stał tam wspaniały skoczek – *SS Kiyo’Kag. Urzekł mnie jego wygląd, ale nie miałam w planach żadnego KWPN-a, poza tym nigdzie nie widziałam odpowiedniej klaczy na matkę. Koń się rozwijał, zdobył kilka gwiazdek i nie wiem co dalej się z nim działo, bo na kilka miesięcy znikłam z virta, a gdy wróciłam już go nie było w dawnej stajni, która wkrótce została zamknięta. Kiedyś mignął mi na zawodach, ale niestety nie miałam możliwości pogadania z jego właścicielem i wciąż nie wiedziałam czy to na pewno on. Zapomniałam o tym, ale gdy zajrzałam do klasycznej sekcji Numenoru zobaczyłam go na padoku. Stawał akurat dęba i wydawało mi się, że specjalnie dla mnie. Nie chciałam czekać aż koń znów gdzieś zniknie, więc postanowiłam zamówić malucha po nim. Żeby nie szukać daleko na matkę wybrałam klacz Pialottę znajdującą się w tej samej stajni. Wprawdzie ojciec nie miał oszałamiającego rodowodu z miliardem sław, to jednak rodowód matki w pełni to wynagradzał. Znajdował się w nim Totilas, który obecnie występuje już w prawie każdym rodowodzie konia, który został wyhodowany po jego pojawieniu się. Źrebak urodził się w terminie i był klaczą. Ostatnio miałam szczęście do ogierów, dlatego tez bardzo się z tego ucieszyłam. Klacz dostała imię Diamond Mirage – od pięknych perfum Mirage produkowanych przez Oriflame. Rosła sobie beztrosko z innymi źrebakami, odwiedzałam ją często i patrzyłam jak jest zajeżdżana. Diamond nie chciała przyjąć jeźdźca i gdy zabrałam ją do siebie przeznaczyłam ją do pokazów. Po jakimś czasie jeszcze raz spróbowaliśmy i po długim czasie klacz przyjęła jeźdźca. Na początku gdy tyko czuła siodło była bardzo spięta, ale wkrótce pogodziła się z tym i odprężyła. Zajęliśmy się treningami skokowymi, ale to nie była mocna strona klaczy, ona wolała dresaż. Doszłą do klasy CS, ale niestety nie udało jej się dojść aż do szczytu i klasa GP okazała się niemożliwa do opanowania.” – PrimaVera.
Pod siodłem: Kiedy jest skupiona potrafi być niesamowita. Niestety dzieje się to tylko wtedy kiedy zapomni o całym świcie i całkowicie zgra się z jeźdźcem. Nie może wtedy zwracać uwagi na koniożerne drzewa i ich liście. Zdarza się, że ma na tyle dobry dzień, iż nie tylko przeprowadzimy wspaniały trening, ale i wieczorem pojedziemy w teren, a Diamond ciągle jest rozluźniona i kontaktowa. Na zawodach z reguły daje popis swoich umiejętności i zachowuje się „jak nie ona..”. To koń, który wymaga sporo pracy nad podstawami i zachowaniem. Trudne figury ujeżdżeniowe nie stanowią dla niej najmniejszego problemu jeśli początek jazdy został poświęcony na nawiązaniu więzi koń – jeździec.
Wobec innych koni: Mira potrafi się wkurzyć, co nie raz widzieliśmy na pastwisku. Ogólnie jednak jest to przyjacielski koń, zawsze skory do zabaw i wspólnych galopad. Dobrze dogaduje się z resztą stada, a także innymi zwierzętami zamieszkującymi Rosewood Ranch. W obecności wielu koni wydaje się być trochę spokojniejsza, ma wtedy mocne poczucie bezpieczeństwa. Niestety i wtedy zdarzają jej się spłoszenia, całe stado zaniepokojone ruszą za Diamond i dopiero po chwili cwału okazuje się, że klacz uciekała przed cieniem chmur na ziemi.

=Formalności=
Właściciel: Delicious Stable
Poprzedni właściciel: PrimaVera
Hodowla: Stepy Numenoru

=Dokumenty=

=Informacje szczegółowe=
Znaczenie imienia: ang. Diamentowy Miraż
Imię stajenne: Diamond, Mira, Mirka, Diana
Chip: posiada
Kondycja: celująca
Zdrowie: bardzo dobre
Kontuzjowany: nie
Odmiany: gwiazdka, chrapka i dwie skarpetki
Odrobaczany: regularnie
Szczepiony: tak
Werkowany: regularnie
Kuty: tak, na cztery kopyta
Tarnikowane zęby: regularnie
Ujeżdżony: tak
Do hodowli: tak
Bonitacja: 97
Ilość osiągnięć: 9

=Potomstwo=
 -klacze
-ogiery/wałachy

=Treningi i jazdy=
  1. Teren
=Osiągnięcia i tytuły=
-sukcesy sportowe | 9 |:
  1. I miejsce w dresażu CS w Konkurencjach Świątecznych w SK Saphira
  2. I miejsce w dresażu kl. C na Hipodromie Mussli
  3. I miejsce w dresażu kl. C Hipodrom Gold Horses 
  4. II miejsce w dresażu kl. CS na Hipodromie Mussli
  5. II miejsce w dresażu kl. CS na Hipodromie Sopy
  6. II miejsce w dresażu kl. GP Hipodrom Gold Horses 
  7. III miejsce w dresażu kl. CC na Hipodromie Mussli
  8. III miejsce w Dresażu kl. C na Hipodromie Nesquik
  9. III miejsce w Dresażu kl. CS na Hipodromie Nesquik 
-sukcesy pokazowe | - |:
-inne | - |:

=Informacje dla hodowców=
Cena pokrycia: 700 hrs
Cena embiotransferu: 500 hrs

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz